Referéncias Bibliográficas:

BIDDLE, Peter, ENGLAND, Paul, PEINADO, Marcus, WILLMAN, Bryan, (2002) “The

Darknet and the future of content distribution”, 2002 ACM Workshop on Digital Rights

Management.

URL: http://crypto.stanford.edu/DRM2002/darknet5.doc

DELONG, Bradford y FROOMKIN, Michael, (2000) "Speculative Microeconomics for

Tomorrow's Economy," First Monday, volúmen 5, número 2.

URL: firstmonday.org/issues/issue5_2/delong/

DOLFSMA, Wilfred, (2000) “How will the music industry weather the globalization

storm?”, First Monday, volúmen 5, número 5.

URL: http://firstmonday.org/issues/issue5_5/dolfsma/index.html

GOULD, John P., LAZEAR, Edward P., Teoría Microeconómica, México, Fondo de

Cultura Económica, 1994.

FOX, Mark, (2002) “Technological and social drivers of change in the online music

industry”, First Monday, volúmen 7, número 2.

URL: http://firstmonday.org/issues/issue7_2/fox/index.html

HUI, Kai-Lung y PNG, I.P.L., (2001) “Piracy and the legitimate demand for recorded

music”, School of Computing, National University of Singapore.

URL: http://www.comp.nus.edu.sg/~lung/Piracy.pdf

KASARAS, Kostas, (2002) “Music in the age of free distribution: MP3 and society”, First

Monday, volúmen 7, número 1.

URL: http://firstmonday.org/issues/issue7_1/kasaras/index.html

KLAES, Matthias, (1997) “Sociotechnical constituencies, game theory, and the diffusion

of compact discs. An inter-disciplinary investigation into the market for recorded music”,

Research Policy, volúmen 25, número 8, pp. 1221-1234.

KRASILOVSKY, M. William y SHEMEL, Sydney, This business of Music, New York,

Billboard Books, 1999.

LEIBOWITZ, Stan (2002) “Record sales, MP3 downloads, and the annihilation

hypothesis”, School of Management, University of Texas.

URL: http://www.utdallas.edu/~liebowit/knowledge_goods/records.pdf

MÜLLER, Alberto, (1999) “Proceso de producción: Apuntes para una conceptualización

y clasificación a partir de la óptica de N. Georgescu-Rögen”, Asociación Argentina de

Economía Política.

URL: http://www.aaep.org.ar/espa/anales/pdf_99/muller.pdf

PARIKH, Mihir, (1999) “The music industry in the digital world: Waves of changes”,

Institute for Technology and Enterprise.

URL: http://www.ite.poly.edu/htmls/musicwave01.htm

PASSMAN, Donald, All you need to know about the Music Business, New York, Simon &

Schuster, 2000.

POEL, Martijn y RUTTEN, Paul, (2001) “Impact and perspectives of electronic

commerce: The music industry in the Netherlands”, Catholic University, Nijmegen.

ROMER, Paul M., (1990) “Endogenous Technological Change”, Journal of Political

Economy, Vol. 98, Nro. 5, Parte 2, pp. S71-S102.

SHAPIRO, Carl y VARIAN, Hal, (1999) “El Dominio de la Información: Una Guía

Estratégica para la Economía de la Red”, Barcelona, Antoni Bosch, 1999.

TEECE, David, (2003) “Sacando partido de la innovación tecnológica: implicaciones

para la integración, colaboración, obtención de licencias y políticas públicas”, en:

François Chesnais, Julio Neffa (comp.), Sistemas de innovación y política tecnológica,

Buenos Aires, Trabajo y Sociedad, CEIL-PIETTE, pp. 131-169.

THROSBY, David, (1998) “El papel de la música en el comercio internacional y en el

desarrollo económico”, en: Informe Mundial Sobre la Cultura, Barcelona, UNESCO,

Capitulo 12.

www.capif.org.ar Cámara Argentina de Productores de Fonogramas y Videogramas.

www.clarin.com Dario Clarín.

www.dalessio.com.ar Consultora D´Alessio / IROL.

www.ifpi.org International Federation of the Phonographic Industry.

www.lanacion.com.ar Diario La nación.

www.openp2p.com OpenP2P.com

www.riaa.com Record Industry Association of America.

www.trabajo.gov.ar Ministerio de Trabajo de la República Argentina.